Els adolescents passen cada vegada més temps a les xarxes i no sembla que la vida real sigui capaç de competir-hi per molt que s’ho proposi. La setmana passada, el conegut centre d’investigació Pew Research compartia dades dels joves nord-americans (13-17 anys): YouTube és la xarxa per excel·lència seguida per TikTok i Instagram; pràcticament la meitat d’ells estan «gairebé permanentment» allà, en aquest altre lloc virtual. ¿Perdrem els nostres fills quan arribi l’experiència definitiva en forma de metavers? Fins i tot els menors que saben que passen massa temps a les xarxes veuen dificultat en la desconnexió. Si la vida ara és ‘online’, ¿com et pots desconnectar de la teva pròpia vida? I, especialment si la teva validació social és a través d’aquestes –com és especialment el cas de les noies–, ¿és això directament possible? ¿Serien ermitanes del segle XXI? En qualsevol cas, el que es dedueix també d’aquest estudi és que a Meta li fa falta el metavers perquè per molt que innovi incorporant servei a domicili del que es compri a Facebook, l’ús d’aquesta xarxa per part dels que venen darrere està en caiguda lliure.
Tecnologia Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Adolescents permanentment preparats per consumir el que els donis
Fins i tot els menors que saben que passen massa temps a les xarxes veuen dificultat en la desconnexió. Si la vida ara és ‘online’ ¿com et pots desconnectar de la teva pròpia vida?

Temes:
El més llegit
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Catalunya tindrà sis nous radars autònoms per a les carreteres amb més accidents de trànsit
- El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat