Davant un agost d’extraordinària activitat turística, Ryanair i Easyjet han cancel·lat milers de vols per vagues i falta de personal. Tot i que pugui interpretar-se com un episodi més de les recurrents diferències entre empreses i empleats, en les circumstàncies que vivim hauríem de prestar una especial atenció a aquesta contundent mostra de malestar social i, al seu torn, preguntar-nos pel sentit de les companyies ‘low cost’ en la seva formulació actual.
Article de Jordi Alberich Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Un ‘low cost’ aeri insostenible
Resulta un disbarat aquesta carrera per reduir els preus de determinats serveis públics, com el trànsit aeri. Forçar-ne la reducció condueix a deteriorar el servei i a sotmetre els empleats a condicions indignes
El més llegit
- Mor Pere Heredero, històric restaurador de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles
- Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Les dessalinitzadores produeixen al 90% malgrat que haurien d’estar al 30% segons el pla de sequera
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"