Davant un agost d’extraordinària activitat turística, Ryanair i Easyjet han cancel·lat milers de vols per vagues i falta de personal. Tot i que pugui interpretar-se com un episodi més de les recurrents diferències entre empreses i empleats, en les circumstàncies que vivim hauríem de prestar una especial atenció a aquesta contundent mostra de malestar social i, al seu torn, preguntar-nos pel sentit de les companyies ‘low cost’ en la seva formulació actual.
Article de Jordi Alberich Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Un ‘low cost’ aeri insostenible
Resulta un disbarat aquesta carrera per reduir els preus de determinats serveis públics, com el trànsit aeri. Forçar-ne la reducció condueix a deteriorar el servei i a sotmetre els empleats a condicions indignes
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit