Article d’Eva Arderius Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Les motos no són invisibles

Si realment es vol acabar amb la sobreocupació de les voreres, l’Ajuntament de Barcelona no només haurà de ser més contundent amb la vigilància, les sancions i crear més places d’aparcament. També caldrà fomentar l’empatia.

FERRAN NADEU

Aquesta setmana s’ha fet viral el vídeo d’una actuació contundent de l’Ajuntament de Nova York. El seu alcalde, Eric Adams, acompanyat per les màximes autoritats policials de la ciutat va convocar tota la premsa en un dipòsit municipal. Allà hi havia un centenar de motos confiscades per la policia. El vídeo mostra com Adams col·loca l’última moto i amb una bandera com la que marca l’inici de les carreres de fórmula 1 dona l’entrada a una excavadora que passa, una vegada i una altra, triturant, literalment, tots els vehicles. Assegurant així que cap torna a circular. En aquest cas les motos destrossades són il·legals, no tenen llicència. Però, salvant les distàncies, no he pogut evitar imaginar una escena similar aquí a Barcelona, en aquest cas amb les motos que aparquen malament. La setmana passada aquest diari situava a la portada l’informe impulsat per diferents associacions com Catalunya Camina i Eixample Respira que xifra en 90.000 les motos que cada dia estacionen il·legalment als carrers de la ciutat.

Temes:

Mobilitat Motos