Des de la ‘llei Moyano’ del 1857 fins al 2013, al llarg de 156 anys, no es va acordar mai definir el castellà com a llengua vehicular a l’escola. Ni en temps dels governs d’Aznar. Va ser la LOMCE (2013) del ministre Wert la que va fixar la vehicularitat del castellà, però, compte, com un afegit tan sols nominal sense cap efecte pràctic al no voler detallar com aplicar-la. Perquè el debat de la vehicularitat és i serà ideològic. Va servir per omplir titulars patriòtics, però no va tenir cap efecte a les aules.
Article de Xavier Martínez-Celorrio Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Una llengua sense bona política al darrere
La guerra cultural entorn de la immersió lingüística ha d’acabar una vegada per sempre. Fa falta un ampli consens intel·ligent que aparqui l’identitari

Temes:
El més llegit
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre