Anàlisi

Barça i Spotify: una clàusula inquietant

El comunicat oficial que donava compte de l’acord de patrocini subscrit pel FC Barcelona i la plataforma de ‘streaming’ d’àudio Spotify incloïa un paràgraf que potser ha passat desapercebut en aquestes primeres hores de xampany i copets a l’esquena però que convindrà no perdre de vista en el futur. Diu així: «En el marc de l’aliança, les dues entitats treballaran de forma conjunta per crear noves oportunitats que permetin convertir la samarreta en un espai que pugui rendir homenatge a diferents artistes de tot el món». És a dir, que a més de lluir el logo i la marca de Spotify, els jugadors del Barça podrien exhibir ocasionalment en el seu uniforme el nom d’algun solista o grup musical. És una potestat inquietant. No em facin posar exemples, però entendran que, segons qui sigui l’artista homenatjat, el cost reputacional per al club pot ser fins i tot més onerós que el de portar al pit el nom d’una casa d’apostes o el d’alguna teocràcia poc escrupolosa en l’exercici dels drets humans.

Temes:

Spotify Barça