Noves formes de compra Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

El comerç electrònic i el món que volem

Els comerços tradicionals han d’accelerar la seva reconversió, amb recolzament de les administracions, i els consumidors han de ser conscients del poder que tenen amb les decisions de compra

barcelona/imagenesnoreste Fotos 1-114265886.jpg / JOAN CORTADELLAS

Fins als anys noranta del segle passat, la majoria del comerç minorista es feia a les botigues físiques, i també hi havia venda per telèfon i per correu postal. Amb l’arribada d’internet la situació va començar a canviar, per les transformacions disruptives que provoca aquesta nova tecnologia en tots els àmbits on entra, i un dels sectors més afectats és el comerç. S’han modificat substancialment tant la demanda (hàbits dels consumidors) com l’oferta (nous actors, nous canals de comercialització...). El comerç electrònic creix sense parar, a mesura que augmenten les persones amb accés a internet. Segons Hootsuite, el 2021 a Europa el 91% de les persones són usuàries d’internet i, d’aquestes, el 76% fan compres a través de l’‘e-commerce’.