L’oferta cada cop més inabastable de les plataformes digitals —HBO, Amazon, Netflix, Filmin i 'tutti quanti'— ha provocat una competència ferotge i alhora ha afinat els sentits dels publicistes. Ja no n’hi ha prou de posar anuncis als diaris i pirulís, o portar l’actriu principal perquè repeteixi la mateixa resposta en desenes d’entrevistes de ràdio i tele. No, ara les estratègies perquè al final del dia el teu dit acabi triant tal pel·lícula o tal sèrie han de ser personalitzades, com si al darrere de la pantalla hi hagués una personeta que es dedica a catalogar els teus gustos i fer-te propostes seductores. Aquesta personeta, esclar, es diu algoritme i a vegades l’encerta, però a més vol aparentar que et coneix com si fos un més de la família. Cada plataforma té els seus trucs de proximitat, i d’aquí aquells 'e-mails' que et proposen “sis sèries triades especialment per a tu”, o “un film tropical per passar aquest cap de setmana gèlid”, o “la nova sèrie d’aristòcrates britànics que no sabies que volies veure”.
Món cinematogràfic Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.