Món cinematogràfic Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

¿Qui té por de l’algoritme?

L’agudesa de què fan gala les plataformes per publicitar els seus productes recorda aquell moment clau de Hollywwod, el ‘pitching’

L’oferta cada cop més inabastable de les plataformes digitals —HBO, Amazon, Netflix, Filmin i 'tutti quanti'— ha provocat una competència ferotge i alhora ha afinat els sentits dels publicistes. Ja no n’hi ha prou de posar anuncis als diaris i pirulís, o portar l’actriu principal perquè repeteixi la mateixa resposta en desenes d’entrevistes de ràdio i tele. No, ara les estratègies perquè al final del dia el teu dit acabi triant tal pel·lícula o tal sèrie han de ser personalitzades, com si al darrere de la pantalla hi hagués una personeta que es dedica a catalogar els teus gustos i fer-te propostes seductores. Aquesta personeta, esclar, es diu algoritme i a vegades l’encerta, però a més vol aparentar que et coneix com si fos un més de la família. Cada plataforma té els seus trucs de proximitat, i d’aquí aquells 'e-mails' que et proposen “sis sèries triades especialment per a tu”, o “un film tropical per passar aquest cap de setmana gèlid”, o “la nova sèrie d’aristòcrates britànics que no sabies que volies veure”. 

Temes:

HBO Netflix Filmin