Educació Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Aules sense mòbils ni filosofia

Milers de docents protesten contra la proposta del currículum de secundària: ens estem jugant que l’educació obligatòria contempli espais per pensar, explorar les pròpies veritats i límits de la ignorància

Barcelona 10 02 2021 Sociedad Aula de bachillerato del Institut Escola Costa i Llobera Foto Ferran Nadeu / Ferran Nadeu

Escric aquestes línies amb perplexitat, després de veure quin espai deixa l’esborrany del currículum de secundària a l’esperit crític. La proposta del Departament d’Educació elimina l’optativa de filosofia de 4t d’ESO i redueix a una hora setmanal l’assignatura de valors ètics cívics. M’encantaria pensar que deixen de ser necessàries perquè s’han convertit en objectius transversals, perquè totes les àrees de coneixement abordaran la capacitat de raonament, de qüestionar, cultivar la curiositat o fomentar la creativitat. ¿T’ho imagines? Quina revolució alinear-se amb les habilitats que fa anys es van identificar com a fonamentals per a la ciutadania del segle XXI.