Sèrie Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Les Olimpíades del calamar

Netflix ha perfeccionat l’art d’introduir el contingut estranger en la dieta audiovisual del públic més occidental i ha fet caure barreres com la de l’idioma

Netflix s’ha fet pregar a l’hora de confirmar que ‘El juego del calamar’, la sèrie coreana que va revolucionar les llars de tot el món la tardor passada, tindrà una segona temporada. La renovació de la que ja és la sèrie més vista en la història de la plataforma es donava per fet. Fins ara acumula més de 1.500 milions d’hores vistes, el que suposa que 150 milions de persones l’han reproduït de principi a final, més de la meitat dels clients subscrits a la cèlebre plataforma. De moment no se sap com hi donaran continuïtat. El seu creador, Hwang Dong-hyuk, assegura que té moltes idees per a la nova entrega. I també ha confirmat que el vencedor dels jocs, (¡alerta, espòiler!) Seong Gi-hun, formarà part del repartiment. Poc més se sap d’aquesta sèrie que durant un mes va acaparar converses, titulars i fins i tot denúncies de pares i professors, angoixats perquè els nens havien convertit en passatemps de l’hora del pati emular ‘El juego del calamar’. I més val que ens anem preparant. «L’univers acaba de començar», va dir Ted Sarandos, màxim responsable de continguts de la plataforma, al confirmar la renovació. La sèrie tornarà inflada d’esteroides a cop d’inversió, disposada a superar les cotes de l’èxit aconseguit amb la primera temporada. La mercantilització d’una sèrie que tanca una crítica com aquesta cap al sistema capitalista resulta francament irònica.