Estrenes en monocromia Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

El blanc i negre està de moda

És com si el cine estigués prescindint del color, paradoxalment, per a cridar l’atenció, distingir-se i posar-se en relleu

Apple TV+

Hi ha alguna cosa entre desesperada i bonica en la decisió de diversos cineastes d’estrenar el 2022 pel·lícules en blanc i negre. I dic estrenar i no rodar o fer perquè no totes han sigut concebudes de la mateixa manera. És en blanc i negre ‘La tragedia de Macbeth’, la pel·lícula de Joel Coen que es va estrenar divendres passat (disponible a Apple TV). És en blanc i negre ‘Claroscuro’ (a Netflix), el debut en la direcció de l’actriu Rebecca Hall, que ha deixat en mans del gran Edu Grau la direcció de fotografia. Són en blanc i negre dues pel·lícules que arribaran aviat: ‘Belfast’ (el 28 d’octubre), el nou film de Kenneth Branagh, i ‘C’mon, c’mon. Siempre adelante’, dirigida per Mike Mills. I l’estrena forta d’aquesta setmana, ‘El callejón de las almas perdidas’ de Guillermo del Toro, coneix dues versions: una en color (la que arriba als cines a Espanya) i una altra en blanc i negre, d’estrena limitada.