Pros i contres Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Un malson lúcid

A ‘Bros’, de Romeo Castellucci, l’espectador contempla el mal, i és allà on es purifica

Stephan Glagla

El director italià Romeo Castellucci defineix el seu espectacle ‘Bros’, estrenat a Milà i a Girona, com «un malson lúcid sobre el mecanisme de la violència». Uns 30 voluntaris que es vesteixen de policies deambulen en un escenari fantasmagòric a les ordres d’algú que els diu el que han de fer. Un vell asceta místic recita versicles de la Bíblia que parlen de devastació i d’un «lloc eternament assolat». Un soterrani fosc, tètric, amb la inquietant atmosfera de la violència sempre present i amb una espècie d’ordre dins de l’anarquia: un ritual que ens parla de l’obediència deguda, de l’adequació de la voluntat a una llei superior intangible, però omnipresent.

Temes:

Teatre