Aquest dijous s’estrena al Teatre Lliure ‘L’oncle Vània’, el muntatge dirigit pel lituà Oskaras Koršunovas amb actors catalans. Ja es va poder veure al Temporada Alta. En vaig parlar aleshores, fa un mes, i ara hi torno, perquè em sembla que val la pena recalcar les bondats d’un espectacle que reestructura la manera de llegir Txékhov, que ens l’acosta des d’una perspectiva que, jugant amb els tòpics que sempre associem al rus (un samovar que presideix l’escena, una melancolia latent, el neguit pel pas del temps i per les il·lusions perdudes) aconsegueix transmetre’ns una visió contemporània en la qual juguen, per descomptat, la preocupació explícita per la degradació de la natura i per la manca de consciència del futur que llegarem als nostres fills, però també l’efecte mirall que s’estableix entre uns personatges que podrien ser llunyans i nosaltres mateixos, espectadors i partícips dels conflictes humans, dels amors desgraciats, de la dignitat perduda, de l’afany per l’aparença, passions que ens els fan propers, germans.
Pros i contres Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Un ‘Oncle Vània’ que parla del nostre present al Lliure
Temes:
El més llegit
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- La dona morta al riu Hudson junt amb els seus tres fills és Mercè Camprubí Montal, neta i besneta de presidents del Barça
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"