Aquest dijous s’estrena al Teatre Lliure ‘L’oncle Vània’, el muntatge dirigit pel lituà Oskaras Koršunovas amb actors catalans. Ja es va poder veure al Temporada Alta. En vaig parlar aleshores, fa un mes, i ara hi torno, perquè em sembla que val la pena recalcar les bondats d’un espectacle que reestructura la manera de llegir Txékhov, que ens l’acosta des d’una perspectiva que, jugant amb els tòpics que sempre associem al rus (un samovar que presideix l’escena, una melancolia latent, el neguit pel pas del temps i per les il·lusions perdudes) aconsegueix transmetre’ns una visió contemporània en la qual juguen, per descomptat, la preocupació explícita per la degradació de la natura i per la manca de consciència del futur que llegarem als nostres fills, però també l’efecte mirall que s’estableix entre uns personatges que podrien ser llunyans i nosaltres mateixos, espectadors i partícips dels conflictes humans, dels amors desgraciats, de la dignitat perduda, de l’afany per l’aparença, passions que ens els fan propers, germans.
Pros i contres Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Un ‘Oncle Vània’ que parla del nostre present al Lliure

Temes:
El més llegit
- Els bars de Gràcia, en peu de guerra per un veto i un error de l’Ajuntament
- El mirador de la Torre de Collserola ofereix vistes gratis
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- L’esborrament del mòbil del fiscal
- Xoc entre Vox i l’Església a Catalunya pel cas de Jumella