La setmana passada el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, flanquejat per la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va presentar de manera sorprenent un pla de promoció de l’ús de la llengua catalana als centres educatius. La base empírica del pla és una enquesta feta a alumnes de 4t d’ESO, segons la qual l’ús del català a les aules sembla haver retrocedit respecte a les enquestes prèvies del 2006 i el 2013, tant per part del professorat com dels alumnes, especialment quan interactuen entre ells. Per l’enorme enrenou causat (s’ha parlat de fracàs de la immersió i s’han fet crides dramàtiques al rearmament de la política lingüística), és urgent aportar una mica de reflexió serena.
Usos lingüístics Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
¿El fracàs de la immersió?
S’ha de lamentar la precipitació del Departament d’Educació per llançar el seu pla de promoció del català, que es basa en les dades d’una enquesta del CSASE que ni tan sols s’ha publicat

Temes:
El més llegit
- Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- ¿Pagar deutes o estalviar? Això és el que has de fer segons Pedro Becerro, expert en finances personals