La setmana passada el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, flanquejat per la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va presentar de manera sorprenent un pla de promoció de l’ús de la llengua catalana als centres educatius. La base empírica del pla és una enquesta feta a alumnes de 4t d’ESO, segons la qual l’ús del català a les aules sembla haver retrocedit respecte a les enquestes prèvies del 2006 i el 2013, tant per part del professorat com dels alumnes, especialment quan interactuen entre ells. Per l’enorme enrenou causat (s’ha parlat de fracàs de la immersió i s’han fet crides dramàtiques al rearmament de la política lingüística), és urgent aportar una mica de reflexió serena.
Usos lingüístics Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
¿El fracàs de la immersió?
S’ha de lamentar la precipitació del Departament d’Educació per llançar el seu pla de promoció del català, que es basa en les dades d’una enquesta del CSASE que ni tan sols s’ha publicat

Temes:
El més llegit
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre