Hi ha una cosa molt interessant en la coincidència en el temps de diverses pel·lícules similars. No té res a veure amb el ‘boom’ de determinats gèneres, tampoc amb la predominància en cada època de certs trets estilístics, ni tan sols amb els temes de moda. És una cosa més profunda. Em refereixo a la coexistència de diverses pel·lícules (o sèries, o llibres) que, de maneres diferents, aborden en un moment concret un assumpte molt específic. Se celebra aquests dies el Festival de Sant Sebastià; entre els títols projectats en el seu primer terç, s’han pogut veure tres pel·lícules extraordinàries. Una és ‘Petite maman’ (2021), el nou de Céline Sciamma (‘Retrato de una mujer en llamas’). Una altra és ‘Distancia de rescate’ (2021), en la qual Claudia Llosa adapta la novel·la de Samanta Schweblin. I la tercera és ‘As in heaven’ (2021), el devastador debut en el cine de la danesa Tea Lindeburg i l’única sense estrena prevista a Espanya.
Cine i maternitat Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Mares i filles
Tres pel·lícules extraordinàries presentades a Sant Sebastià estan connectades per la seva manera particular de parlar de la maternitat

Temes:
El més llegit
- ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià