Sabem que les dades són en l'era digital l'equivalent al petroli en l'economia industrial. La dependència de les xifres i les analítiques obliga a reflexionar sobre qui posseeix les dades, com s'accedeix a elles i com s'aconsegueix la seva transparència. De fet, gran part de l'estratègia europea del Mercat Únic Digital es defineix a partir d'aquests tres conceptes. Les directives europees marquen el camí, però és important conèixer com aquesta realitat es tradueix en les situacions quotidianes. Prenguem com a referència alguns exemples actuals.
Entorn digital Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Dades, accés i transparència
El lema actual del món digital seria «sense dades no existeixes». No fa falta referir-se a sectors econòmics estratègics; agafem el món de les xarxes socials, on les analítiques són el valor més preuat

Temes:
El més llegit
- L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos