Les millors platges de Barcelona han quedat protegides per l’ús aeroportuari. És una paradoxa. Actualment hi ha més peixos, aus i closques a la sorra davant els avions del Prat que a la resta del litoral metropolità. Mentrestant, sobre el delta del Llobregat han florit, des dels 80, magatzems aparcaments, centres comercials... i barris de vivendes, oficines, rondes i rotondes en projecte, que continuen triturant el territori. D’altra banda, el tronc d’infraestructures ferroviàries del litoral s’ha desmuntat, primer substituït per carrils per a cotxes a la ronda i la Vila Olímpica i, a continuació, desvinculant les estacions del Morrot i França del sistema; una connexió definitivament liquidada amb l’últim Talgo (no Tango) al Moll de la Fusta.
Les infraestructures de Barcelona Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Un node d’avions, trens i barcos
Restablir el vincle entre l’aeroport, el port i les estacions del Morrot i França donaria un servei multimodal potentíssim
Temes:
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit