Les infraestructures de Barcelona Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Un node d’avions, trens i barcos

Restablir el vincle entre l’aeroport, el port i les estacions del Morrot i França donaria un servei multimodal potentíssim

FERRAN NADEU

Les millors platges de Barcelona han quedat protegides per l’ús aeroportuari. És una paradoxa. Actualment hi ha més peixos, aus i closques a la sorra davant els avions del Prat que a la resta del litoral metropolità. Mentrestant, sobre el delta del Llobregat han florit, des dels 80, magatzems aparcaments, centres comercials... i barris de vivendes, oficines, rondes i rotondes en projecte, que continuen triturant el territori. D’altra banda, el tronc d’infraestructures ferroviàries del litoral s’ha desmuntat, primer substituït per carrils per a cotxes a la ronda i la Vila Olímpica i, a continuació, desvinculant les estacions del Morrot i França del sistema; una connexió definitivament liquidada amb l’últim Talgo (no Tango) al Moll de la Fusta.