Les concessions d’alguns trams d’autopista han caducat i no han sigut renovades, no rescatades, estalviant-se així el cost de les compensacions. La majoria dels governants prefereixen esperar a la recuperació del servei a cost zero excepte el vicepresident de la Generalitat, tot i que en el seu cas no té mèrit, perquè pretén que pagui l’Estat, per descomptat. Tot arriba i no precisament d’improvís, perquè acceptant que vint anys no és res per no esmenar-li el vers a Gardel, cinquanta anys potser seria prou temps perquè les empreses concessionàries obtinguessin guanys i algun dels molts governs formats durant aquestes dècades hauria previst què fer l’endemà que s’acabessin els contractes. Només es va complir la premissa del benefici privat; per la seva part, les autoritats de tots els colors han exhibit en aquest tema una passivitat sostinguda que arriba a la deixadesa, per molta complexitat que comporti el dilema.
Final dels peatges Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Sense saber què fer amb les autopistes, mig segle després
Seria terrorífic córrer el risc del deteriorament d’aquestes vies fins al punt de convertir-les en succedanis indissociables de la resta de la xarxa, fomentant la igualtat en el mal servei
Aquest és el moment en que s’han aixecat les barreres dels peatges a l’AP-7 i la C-33. /
Temes:
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Daniel Sancho: "Vaig esquarterar el cos perquè estava en xoc"
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit