Va ser el pare del nou tango perquè es va negar a fer les coses com s’havien fet sempre. Jo vaig topar amb ell com tanta gent, escoltant el seu ‘Libertango’, en què vaig trobar coses que ja em sonaven moltíssim. No d’aquest mateix gènere sinó del flamenc. No era res musical, el que vaig notar va ser un pols: el de qui va a contracorrent. Els més puristes van arribar a insultar-lo pel carrer i dir-li «assassí del tango», però la lluita d’Astor Piazzolla no va ser, com gairebé cap de les que es deslliura en la cultura, ni acarnissada, ni va canviar el món. Això sí, com li va passar amb el jondo a Enrique Morente, li va donar ales allò que tocava.
Centenari del geni del tango
La llum de l’entesa
De la primer de les tres trobades entre Astor Piazzolla i Jeanne Moreau va sortir la que per a mi és l’obra més rodona del músic argentí
pelicula cine fotograma de Lumière con Jeanne Moreau
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- ¿I ara què, Joan?