¿Què aplaudien, senyors (i senyores)? ¿Què van aplaudir durant tres minuts a l’Auditori Nacional de Madrid? ¿Què van aclamar a les xarxes? ¿Què van admirar a les tribunes? Un home amb poder és acusat per una vintena de dones d’assetjament sexual i assenyalat per moltes més. L’agressor acaba reconeixent els fets. I tot i així, s’aplaudeix, s’aclama, s’admira públicament aquest home. ¿Què es pretén amb tanta glorificació? ¿Vexar una mica més les víctimes? ¿Burlar-se de la seva angoixa, de la seva por o de la seva humiliació? ¿Intimidar altres dones perquè no denunciïn, perquè no s’atreveixin a enfrontar-se a aquests homes totpoderosos que fan i desfan al seu aire, que sotmeten a la seva voluntat, que creuen ser els propietaris de tot el que els envolta: de la fama i dels cossos aliens?
Pros i contres
Aplaudiments feridors
No és difícil reconèixer en l’ovació a Plácido Domingo una mirada cada vegada més crítica cap a les denúncies i les aspiracions feministes.

Temes:
El més llegit
- La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- El foc, entre el deliri i el delicte