No fa gaire Scorsese dedicava un extens article a ‘Harper’s Magazine’ a reflexionar sobre la creixent pèrdua d’identitat del setè art en el discurs de la indústria. Per a Scorsese les responsables d’aquesta desnaturalització del concepte de pel·lícula han sigut les plataformes, el model de consum de les quals ha exercit una enorme pressió sobre el temps d’oci de l’espectador. Les plataformes, segons ell, beneficien un altre tipus de visionament (el que té lloc a casa) i desincentiven l’experiència cinematogràfica com a tal. ¿Per què fer l’esforç d’anar a una sala de cine si un pot veure a casa seva tot el contingut que vulgui? El resultat ha sigut un pèssim caldo de cultiu per generar nous cinèfils. Està donant lloc a continguts cada vegada més complaents i menys arriscats, produïts per satisfer clients cada vegada menys aventurers i més benestants. Continguts a mansalva que ja no es veuen: es consumeixen.
El consum audiovisual
Hollywood ja no li dona l’esquena a internet
Les totpoderoses ‘majors’ estan duent a terme una aposta pel digital sense precedents i, alhora, han obert una bretxa en les defenses dels cines que abans protegien
Temes:
El més llegit
- El PSC voreja la victòria i Puigdemont reforça l’avantatge sobre Aragonès
- Carles Puigdemont: "Avui estem molt més preparats per aguantar un embat amb l’Estat"
- L’enfonsament d’un projecte
- Els jesuïtes sabien des de 1968 que Lluís Tó era un "depredador sexual"
- Un bosc amb 2.000 arbres enterrarà residus perillosos