Lola Flores era única, però ho repetim tant que no vol dir res. Passa amb el que es diu només amb el cor, com si l’admiració no pogués tenir límits i sortir del cap. La Faraona protagonitza el treball reconegut aquest any amb el Premi d’Investigació del Flamenco Ciudad de Jerez. És obra de la catedràtica d’antropologia de la Universitat de Sevilla Cristina Cruces Roldán i es titula ‘Ni canta... ¿ni baila? El baile flamenco de Lola Flores en la cinematografía de la hispanidad (1953-1956)’. L’anàlisi sobre com la intèrpret de ‘Pena, penita, pena’ va incorporar els elements de la dansa jonda a les seves actuacions, porta a afirmar la investigadora que la de Jerez es va convertir «en la icona visual del flamenc» i «en ambaixadora gitana» a l’altre costat de l’Atlàntic.
Retrat sense ornaments de dues creadores
Lola i Aretha, models de res
Idealitzar una vida és una manera d'engrandir la bretxa personal, la que fa que davant una artista parlem més de les seves anècdotes vitals que de la seva obra

lola
Temes:
El més llegit
- L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa