NOVA MOBILITAT

Barcelona i la mirada llarga

Mentre la capital catalana es limita a esgarrapar algun carril al cotxe, París eliminarà més de 50.000 places d'aparcament de la via pública

carrilesok

Han fet bé les autoritats municipals d’aprofitar l’absència de trànsit deguda al confinament per retallar espai al cotxe a favor de la gent que va a peu o amb bicicleta. En la bona direcció però de manera tímida, arronsada, poruga, estreta de mires, sense empenta ni lideratge transformadors. També l’ha encertat l’equip de govern quan busca consensos amplis per als seus projectes, tot i que, com ja és habitual en la política hispànica, les bones intencions, en comptes d’obrir la porta a negociacions on tothom està disposat a cedir, solen ser embolcall del sectarisme i l’autoritarisme més impertèrrits. El resultat és que els grans pactes són substituïts per acords parcials i puntuals que no imprimeixen rumb ni transmeten la sensació d’estar en marxa cap a la conquesta del futur.