En els actes rellevants, tan important és el que s’anuncia com la seva posada en escena, i aquest dimecres hem vist una mostra d’això a la presentació de resultats de Seat. Així, el fet que hi assistís Herbert Diess, el president del grup Volkswagen –que no sol acudir a aquests actes–, no és una cosa anecdòtica, com tampoc ho van ser les seves paraules: “En el grup hem guanyat confiança en Seat”, va dir Diess, que a més va qualificar la marca com “un pilar indispensable per al grup Volkswagen”. Els números corroboren la bona marxa de Seat, que el 2018 va firmar el millor any de la seva història, amb un benefici després d’impostos de 294 milions d’euros (el 4,6% més que l’any anterior) i una facturació de 9.991 milions d’euros (el 4,6% més).
En aquest context s’ha de situar l’anunci que Seat desenvoluparà a Barcelona una plataforma per a vehicles elèctrics del grup automobilístic. Es tracta d’una feina altament qualificada (300 enginyers treballaran en el projecte) que suposa un pas endavant de la planta de Martorell, ja que exercirà un important paper en l’estratègia de Volkswagen cap a l’electrificació, un dels mercats amb més projecció de futur del sector de l’automòbil.
El reconeixement a Seat contrasta amb l’evolució de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca, que aquesta mateixa setmana ha anunciat una reducció de plantilla de 600 persones com a condició per invertir-hi 70 milions d’euros, al·legant la necessitat de guanyar competitivitat.