La fórmula de l’èxit no permet la relaxació ni actituds acomodatícies que mai ajuden a la recerca del creixement sostingut. Aquestes són les premisses sota les quals es mou la 36a edició del Saló del Còmic, que va obrir ahir les portes i que tancarà diumenge. Amb més expositors (180) i un pressupost d’un milió d’euros, aquest saló, el primer després de la marxa de Carles Santamaria per motius de salut– amb Meritxell Puig al capdavant (que es va estrenar en el del Manga com a directora general de Ficomic, organitzadora de les dues cites), aspira a igualar o superar els 118.000 aficionats que es van acostar l’any passat a Fira Montjuïc. I espera aconseguir-ho amb unes línies d’actuació que van des de la consolidació dels aficionats de sempre fins a la captació d’un públic nou i més jove. Aquesta és una carta clau per assegurar-se el creixement constant.
En l’edició del 45è aniversari de Superlópez, el paròdic superheroi, s’arriba a la xifra de 32 autors convidats, amb rellevància tant per als estrangers com per als de casa. Al costat d’aquesta alineació d’estrelles hi haurà també l’espai lúdic Còmic Kids, que disposarà de 3.000 metres quadrats per aprendre i divertir-se en família amb el món del tebeo. Són detalls que ratifiquen, per un costat, que el sector del còmic camina amb pas ferm pel món editorial pel que fa a xifres de vendes, facturació i títols editats. I també que el Saló del Còmic ha posat Barcelona al podi de les grans capitals europees de la historieta.