Les idees més radicals sobre urbanisme i teoria de la ciutat s'han anat succeint al llarg dels anys a gran velocitat i sovint de manera radical. La generació de professionals a la qual jo pertanyo ha tingut ocasió de treballar successivament amb premisses teòriques fins i tot contradictòries. Per altra banda, és un fet comú a totes les ciències noves en què les hipòtesis no poden ser immediatament comprovades. Per exemple, temes tan importants com el conflicte funcional i ambiental provocat per la presència cada vegada més dominant dels cotxes privats en les antigues i insuficients xarxes urbanes o en les xarxes modernes que per si soles ja anul·len la possibilitat de refer la centralitat de la vida col·lectiva en l'ús intens i lliure dels vianants i, en tot cas, dels serveis públics.
El transport a la gran ciutat
Discret elogi del cotxe
En la regulació de l'espai públic de Barcelona s'obliden moltes qualitats del vehicle privat
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit