Les idees més radicals sobre urbanisme i teoria de la ciutat s'han anat succeint al llarg dels anys a gran velocitat i sovint de manera radical. La generació de professionals a la qual jo pertanyo ha tingut ocasió de treballar successivament amb premisses teòriques fins i tot contradictòries. Per altra banda, és un fet comú a totes les ciències noves en què les hipòtesis no poden ser immediatament comprovades. Per exemple, temes tan importants com el conflicte funcional i ambiental provocat per la presència cada vegada més dominant dels cotxes privats en les antigues i insuficients xarxes urbanes o en les xarxes modernes que per si soles ja anul·len la possibilitat de refer la centralitat de la vida col·lectiva en l'ús intens i lliure dels vianants i, en tot cas, dels serveis públics.
El transport a la gran ciutat
Discret elogi del cotxe
En la regulació de l'espai públic de Barcelona s'obliden moltes qualitats del vehicle privat
El més llegit
- La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- Dues netes aprofitades: les acusen de robar 85.000 euros a la seva àvia
- La productivitat per hora treballada puja però els salaris reals baixen
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo