Se sol dir que Tauró (1975), de l’estrena del qual s’han complert 50 anys tot just fa unes setmanes, va ser el primer blockbuster o superèxit de la història i, per tant, font d’inspiració essencial de tots els que s’han estrenat d’aleshores ençà. Segons l’opinió de molts, en canvi, la pel·lícula que més va fer per inocular a Hollywood el virus recaptatori típicament estiuenc va ser més aviat Tauró 2 (1978), una còpia descarada i fonamentalment tediosa de la seva predecessora, que va costar només 20 milions de dòlars i en va acabar recaptant 208, i així va fer comprendre als grans estudis que repetir fórmules narratives era la manera idònia de maximitzar beneficis minimitzant esforços. Així es van establir les bases d’un model de producció cinematogràfica del qual l’estiu de 2025 resulta particularment exemplar.
Hollywood empitjora l’al·lèrgia al risc en els ‘blockbusters’ el 2025
Les grans estrenes de cinema d’aquest estiu són, tret d’excepcions relatives com ‘F1 the movie’, apostes segures en forma de ‘remake’, seqüela o ‘reboot’, per maximitzar beneficis i minimitzar esforços.

El més llegit
- El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc