La dura infància bèl·lica d’una icona del cine i l’estil

Arriba a les llibreries la novel·la gràfica ‘La guerra de Audrey’, escrita per Salva Rubio i dibuixada per Loreto Aroca, basada en la infància als Països Baixos d’Audrey Hepburn, que, malgrat l’ocupació nazi, les penúries i la gana, no va deixar mai de banda el seu somni: convertir-se en ballarina de ballet.

La dura infància bèl·lica d’una icona del cine i l’estil

A Audrey Hepburn (Brussel·les, 4 de maig de 1929 - Ginebra, 20 de gener de 1993) la recordem als comandaments d’una Vespa amb Gregory Peck esquivant els carrers de Roma, amb aquell serrell característic, un mocador nuat al coll i els seus ulls tan grossos maquillats a l’estil ulls de cervató i aquelles celles poblades i pentinades; o amb aquell icònic vestit ivori de brodats negres de Givenchy de Sabrina; o amb aquelles ulleres de sol, el lligat de cabells en un monyo italià i diverses perles davant la joieria Tiffany’s & Co. Són incomptables les pel·lícules que la van convertir en la tercera llegenda femenina més important del cinema nord-americà, segons l’American Film Institute, i en una icona d’estil que continua inspirant les noves generacions més de 30 anys després de la seva mort.