El 2024 es van complir deu anys des que Lilin Yang va decidir obrir a Barcelona una botiga de cosmètica coreana. La va posar al xamfrà que connecta els carrers de la Diputació amb Pau Claris. I allà segueix. Només que, ara, Yang gestiona una xarxa de 40 establiments i un negoci amb el qual ingressa més de 25 milions d’euros anuals. Aquesta última dada significa que Miin Cosmetics va créixer un 63% el 2024. "Durant aquest temps hem treballat molt en la nostra comunitat per donar molta informació al nostre client i que aprengui de cosmètica coreana, així que ara que tot el que és coreà ha guanyat fama (K-beauty, K-Drama, K-Pop), estàvem ja molt consolidats", reflexiona l’emprenedora, que està convençuda que haurien crescut igual sense aquesta febre ("el nostre client sempre torna i ens recomana als seus", remarca), tot i que probablement no tant com ho ha fet impulsada pel fenomen.
El cert és que el moment és dolcíssim per a aquesta companyia. O això reflecteix el seu balanç de final del 2024. En primer lloc, perquè el creixement en vendes es detecta en totes les seves àrees de negoci. L’empresa es dedica essencialment a la venda de producte que compra a Corea del Sud, però, alhora, ha començat a produir la seva pròpia marca, que formula a Barcelona i fabrica al país asiàtic. També ingressa de distribuir aquest producte per a altres botigues de cosmètica multimarca, un altre negoci a l’alça i que ja suposa un 30% dels seus ingressos.
En segon lloc, pel creixement que ha experimentat la seva xarxa de botigues: aquest 2024, Yang ha apujat la persiana de 20 locals. També per les contractacions, que desemboquen en una plantilla de més de 270 persones. I pel resultat econòmic final, dada que no revela, però que promet que és en positiu. "Tenim un creixement saludable, cada any estem guanyant ebitda (beneficis abans d’impostos, amortitzacions i altres despeses); és el que ens permet continuar creixent", assegura Yang.
Des d’aquest any, ho fan, a més, de manera més "professionalitzada", gràcies a haver incorporat al fons d’inversió Barlon Capital el seu accionariat. "És una cosa molt positiva per a nosaltres, especialment quant al seu coneixement, experiència i connexions: és més un soci estratègic que financer", explica Yang, que tanca, amb aquest, el seu primer acord amb el capital risc.
Plans per al 2025
Segellada la seva primera dècada de vida, Miin Cosmetics té clar que vol complir la segona convertida en referència d’Europa, en el seu sector. Té presència a Itàlia, França i Alemanya, i aquest any arribarà a Portugal. Els seus plans per al 2025 són obrir una altra vintena de botigues (dos d’elles, a Barcelona, al Born i a Gràcia), tornar a registrar un creixement superior al 50% en vendes, gairebé duplicar el nombre de marques de cosmètica que ven –de 80 a 150– abans del pròxim Black Friday, endinsar-se en noves línies de negoci com els perfums o accessoris coreans (sempre com a articles minoritaris, el seu focus continuarà sent la cosmètica), contractar unes 130 persones i traslladar el seu magatzem a una nau més gran.
Això últim ja ho tenen encaminat: ara gestionen les seves existències des d’un petit magatzem a Badalona que està al límit de la seva capacitat, i tenen lligat el seu aterratge a una nau de 4.000 metres quadrats a la Zona Franca, en la qual no descarta haver d’invertir fins a 1 milió d’euros a robotitzar-la i adaptar-la a les seves necessitats. La meta és poder alimentar una xarxa que el 2027 hauria d’estar formada per, mínim, 100 botigues.