Era la ciutat del disseny i la de l’heroïna; era la ciutat de la confusió política i la del desencant; era la ciutat de l’enveja pop de Madrid i la que es posava guapa per al tancament de files olímpic. Totes aquestes ciutats i moltes més era la Barcelona de la dècada de 1980, encara que aquestes són les que reflecteixen Asalto al Banco Central (Libros del K. O.), crònica de Mar Padilla (1966) en què es basa la minisèrie de Netflix del mateix títol; Nela 1979 (Tusquets), de Juan Trejo (1970); El rellotge verd (Anagrama), de Julià Guillamon (1962), i Graduados en underground, documental sobre Los Negativos impulsat per Fernando Campillo (1961). A tots quatre els va convocar EL PERIÓDICO per a un col·loqui.
Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid
Retorn a la Barcelona dels 80
‘Asalto al Banco Central’, de Mar Padilla; ‘Nela 1979’, de Juan Trejo; ‘El rellotge verd’, de Julià Guillamon, i ‘Graduados en underground’, documental sobre Los Negativos, aborden diferents aspectes de la ciutat preolímpica.

El més llegit
- Catalunya s’endinsa en una tardor amb un 70% de probabilitats que faci més calor del normal i amb gran incertesa sobre les pluges
- La jutge de Sabadell que investiga l’assassinat d’Helena Jubany reobre el cas contra Ana Echaguibel
- Enquesta: Els espanyols exigeixen facilitar la construcció d’habitatges i agilitar el desallotjament d’okupes
- Barcelona llança el seu Districte 11 per a Palestina amb Gay com a regidora i 1,5 milions de pressupost
- Així és l'entitat amb clients més satisfets a la banca espanyola