Era la ciutat del disseny i la de l’heroïna; era la ciutat de la confusió política i la del desencant; era la ciutat de l’enveja pop de Madrid i la que es posava guapa per al tancament de files olímpic. Totes aquestes ciutats i moltes més era la Barcelona de la dècada de 1980, encara que aquestes són les que reflecteixen Asalto al Banco Central (Libros del K. O.), crònica de Mar Padilla (1966) en què es basa la minisèrie de Netflix del mateix títol; Nela 1979 (Tusquets), de Juan Trejo (1970); El rellotge verd (Anagrama), de Julià Guillamon (1962), i Graduados en underground, documental sobre Los Negativos impulsat per Fernando Campillo (1961). A tots quatre els va convocar EL PERIÓDICO per a un col·loqui.
Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid
Retorn a la Barcelona dels 80
‘Asalto al Banco Central’, de Mar Padilla; ‘Nela 1979’, de Juan Trejo; ‘El rellotge verd’, de Julià Guillamon, i ‘Graduados en underground’, documental sobre Los Negativos, aborden diferents aspectes de la ciutat preolímpica.

El més llegit
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada