¿Què tria un turista quan vol fer una visita més enllà de Barcelona? Recorrent a les preferències del viatger, els emprenedors Pedro Ávila i Joan Ramon Juncàs van crear el 2012 un combinat d’excursió que fusionava dos reclams infal·libles: Montserrat i l’enoturisme. El primer era advocat en un gran bufet amb ganes d’un canvi de rumb laboral i el segon, un llicenciat en administració i direcció d’empreses al capdavant de la gestió d’un edifici d’apartaments turístics, que coneixia el sector i els interessos del visitant. Es van aliar amb un partner idoni: Frank Margenat, 37a generació de la saga que suma més d’un mil·lenni al castell d’Oller del Mas i les seves vinyes, a Manresa. El resultat va ser Castlexperience, l’empresa amb seu a Barcelona, que el 2024 va sumar 63.000 clients en els seus tours fora de la ciutat, difonent sobretot la història de la muntanya i dels vins de Pla de Bages.
Barcelona, protagonista
El reclam de Montserrat i l’enoturisme
Els emprenedors Pedro Ávila i Joan Ramon Juncàs van crear el 2012 Castlexperience, i han crescut fins a facturar quatre milions anuals i ocupar 40 persones.

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança