¿Què tria un turista quan vol fer una visita més enllà de Barcelona? Recorrent a les preferències del viatger, els emprenedors Pedro Ávila i Joan Ramon Juncàs van crear el 2012 un combinat d’excursió que fusionava dos reclams infal·libles: Montserrat i l’enoturisme. El primer era advocat en un gran bufet amb ganes d’un canvi de rumb laboral i el segon, un llicenciat en administració i direcció d’empreses al capdavant de la gestió d’un edifici d’apartaments turístics, que coneixia el sector i els interessos del visitant. Es van aliar amb un partner idoni: Frank Margenat, 37a generació de la saga que suma més d’un mil·lenni al castell d’Oller del Mas i les seves vinyes, a Manresa. El resultat va ser Castlexperience, l’empresa amb seu a Barcelona, que el 2024 va sumar 63.000 clients en els seus tours fora de la ciutat, difonent sobretot la història de la muntanya i dels vins de Pla de Bages.
Barcelona, protagonista
El reclam de Montserrat i l’enoturisme
Els emprenedors Pedro Ávila i Joan Ramon Juncàs van crear el 2012 Castlexperience, i han crescut fins a facturar quatre milions anuals i ocupar 40 persones.

El més llegit
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores