Els reptes d’una «editorial d’editors»

Abacus Futur De TikTok als lectors en català

Pujol: «Volem estimular noves veus i consolidar les que ja tenen una trajectòria»

Pujals: «La competencia no són les altres editorials, sinó Netflix, TikTok...»

Quatre puntals del braç editorial del nou grup es reuneixen amb aquest diari i parlen del sector i de com afronten la seva feina sota la batuta d’Ernest Folch. 

Abacus Futur  De TikTok als lectors en català

El braç editorial d’Abacus Futur, projecte impulsat pel director de la cooperativa, Oriol Soler, i l’empresari Jaume Roures, ha començat a funcionar al compàs de la batuta d’Ernest Folch com a director general i reunint sota el seu paraigua 11 segells, entre aquests els rescatats de l’última crisi d’Enciclopèdia. Publicaran unes 250 novetats a l’any i esperen facturar 10 milions el 2025. Al nou grup, que s’enfrontarà en català als altres dos grans, Planeta i Penguin Random House, l’ha qualificat Folch d’"editorial d’editors". Quatre d’ells es reuneixen amb aquest diari per parlar dels reptes que afronten i del sector. Són Ester Pujol, directora editorial de ficció; Joan Carles Girbés, responsable de la no-ficció; Pema Maymó, d’infantil i juvenil, i Blanca Pujals, per part dels clàssics de Viena.