Estrena cinematogràfica

‘La virgen roja’ o la dona perfecta

El 1933, la Hildegart va ser assassinada per la seva mare, que temia perdre la seva creació més perfecta

Abans de complir 2 anys, la Hildegart ja sabia llegir i als 8 parlava anglès, francès i alemany. La seva mare estava obsessionada amb l’eugenèsia, filosofia social que defensa el perfeccionament dels trets hereditaris.

El 9 de juny de 1933, una noia de 19 anys anomenada Hildegart Rodríguez va ser tirotejada per la seva mare, Aurora Rodríguez Caballeira, mentre dormia. El parricidi va copar titulars tant dins com fora de les nostres fronteres, tant per l’esfereïdor del fet per si mateix com perquè, malgrat la seva edat, la víctima era una figura prominent de l’anarquisme espanyol, el socialisme i el republicanisme d’esquerres i un referent de l’activisme a favor de l’alliberament sexual i l’emancipació de la dona. Al llarg dels anys posteriors, el succés ha servit de font d’inspiració per a diverses ficcions entre les quals destaquen el llargmetratge Mi hija Hildegart (1977), dirigit per Fernando Fernán Gómez, i l’aclamada novel·la d’Almudena Grandes La madre de Frankenstein (2020). La saragossana Paula Ortiz l’aborda des d’un altre punt de vista en el seu nou treball, La virgen roja, protagonitzat per la jove Alba Planas i per Najwa Nimri a la pell de l’assassina. Acaba d’arribar als cines després del seu pas pel Festival de Sant Sebastià.