Més enllà de l’anècdota que Emmanuelle (1974) fos, amb L’últim tango a París, la pel·lícula que va provocar l’interès viatger de milers d’espanyols a l’altra banda dels Pirineus, arrasant a les taquilles dels cines del sud de França i Andorra quan la dictadura franquista es començava a esllanguir, aquella pel·lícula d’erotisme soft per a paladars burgesos, protagonitzada per Sylvia Kristel i dirigida per Just Jaeckin a partir de la novel·la homònima d’Emmanuelle Arsan, es va convertir en tot un fenomen sociològic i mediàtic: ¿Quantes butaques de vímet i suport ample i arrodonit es van vendre aquells anys al darrere de la fascinació originada pel pòster del film, en el qual Kristel apareix amb els pits a l’aire, un collaret de perles, llenceria fina i botes de cuir asseguda en una cadira coneguda des d’aleshores com a butaca pavo real o butaca Emmanuelle? ¿Hi havia una fantasia sexual masculina més gran que la del coit al bany de l’avió en ple vol?
El retorn sense cosificar d’un mite eròtic dels 70
La nova ‘Emmanuelle’, dirigida per Audrey Diwan i interpretada per Noémie Merlant, inaugura aquest divendres l’edició 72 del Festival de Cine de Sant Sebastià i arribarà a les sales espanyoles el divendres 27. El repte és abordar el plaer en l’era posterior al Me Too.

El més llegit
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia