"Macron va quedar commocionat després de veure-la, ens va dir que prendria mesures contra la pobresa i la violència que assolen aquestes àrees", explica Ladj Ly sobre l’encara president de França al reflexionar sobre l’impacte social del seu primer llargmetratge de ficció, Els miserables (2018), explosiva història de violència policial ambientada als suburbis parisencs que al seu dia va obtenir reconeixements com el premi del jurat al Festival de Cannes, la nominació a l’Oscar i el Cèsar a la millor pel·lícula. "Però no va fer res. Perquè no hi ha cap voluntat política per millorar les coses. Els polítics ens han fallat, només atenen els seus propis interessos. I, mentrestant, als barris parisencs cada mes maten almenys un jove. I les morts no pararan. Per això és obvi que he de continuar parlant del que passa allà", explica el director, tan rotund amb les seves paraules com amb el seu cine.
El cine ‘banlieue’ de Ladj Ly
El director d’‘Els miserables’ va començar a fer pel·lícules quan va comprendre que tirar còctels Molotov a la policia no servia per canviar les coses. Aquesta setmana ha estrenat ‘Los indeseables’, un nou fresc sobre el descontentament, la pobresa, la gentrificació i la violència enquistades en barris dels suburbis parisencs.

Temes: