L’auge de la música en directe crea tensions en l’encaix urbà

Dues pulsions paral·leles perceptibles després de la pandèmia, l’afany d’oci col·lectiu i la sensibilitat per protegir la nostra bombolla individual, dibuixen un escenari de friccions i debat entorn del paisatge de festivals, amb el Fòrum en primer pla.

L’auge de la música en directe crea tensions en l’encaix urbà

JORDI BIANCIOTTO

Ja tenim a sobre l’arrencada de la temporada de festivals (el 29 de maig comença el Primavera Sound) i creixen els senyals que ens parlen de la dificultat d’una sintonia fluida entre la música en viu en espais públics, esdeveniments macro en primer pla, i la sensibilitat ciutadana respecte als grans fluxos de públic, sobretot nocturns, i les molèsties derivades del ball de decibels. Una fricció a què setmanes enrere va posar paraules Xavier Marcé, regidor de Cultura, quan, en la roda de premsa del Cruïlla, va insinuar que "hi ha un debat sobre l’ús de l’espai públic" i va afegir que "els festivals estan sota sospita".