el fenomen japonès

Murakami 100%: somnis i mons paral·lels

Desplega el seu món oníric en una ciutat on una biblioteca guarda els somnis

Diu que combina el realisme màgic de García Márquez amb la intriga de Chandler

El març del 2020, va reprendre un relat «imperfecte» escrit quan era jove i inexpert 

Recorregut per les claus de ‘La ciutat i les seves muralles incertes’, l’esperada nova novel·la de l’autor de ‘Tòquio blues’ i ‘Kafka a la platja’ després de guanyar el Princesa d’Astúries de les lletres. 

Murakami 100%: somnis i mons paral·lels

anna abella

Haruki Murakami (Kyoto, 1949) confessa que a l’acabar les 570 pàgines de La ciutat i les seves muralles incertes, la seva nova, esperada i magnètica novel·la marca de la casa, es va sentir «alleujat» perquè havia aconseguit arrencar-se «una espina que portava clavada» des del 1980. Llavors era «un agosarat jove de 31 anys» que regentava un local de copes i música de jazz, una de les seves passions, i «no tenia la tranquil·litat necessària per escriure». No obstant, sí que va conjuminar un relat amb aquest mateix títol que li va publicar la revista literària Bungaku-kai, però del qual mai va quedar «plenament satisfet». L’autor japonès es va penedir que veiés la llum perquè, diu, li «va semblar haver-lo entregat al món enmig de la cocció». «No disposava encara de l’habilitat necessària per plasmar-lo –admet a l’epíleg–. Just cabava d’estrenar-me com a escriptor i desconeixia el límit de les meves capacitats».