L’any 2004, el director alemany Roland Emmerich desplegava a la seva pel·lícula ‘El dia de demà’ la bateria més gran de desastres naturals derivats del canvi climàtic vistos mai en una pantalla de cine: destructores calamarsades a Tòquio, catastròfiques gelades a Nova York i insòlites capes de neu a Nova Deli. Més enllà del seu relaxat rigor científic i el seu desmesurat sentit de l’espectacle, la pel·lícula va saber advertir de les calamitats que ens queien al damunt si no posàvem fre a l’escalfament global a públic que el 2004 semblava menys preocupat pel canvi climàtic que per les conseqüències dels atemptats terroristes de l’11-S, esdevinguts només tres anys abans.
P de Planeta
¿La ficció audiovisual s’ha pres seriosament el canvi climàtic?
L’ONG Good Energy s’ha proposat que per al 2027 la meitat dels guions de televisió i cine facin referència a la crisi climàtica. De no fer-ho, aquests projectes s’arrisquen a convertir-se en (involuntària) ciència-ficció
Cinc documentals sobre el canvi climàtic per entendre els perills i les solucions
Virus, col·lapse i un país militaritzat: així ens imaginem a Espanya el futur víctima del canvi climàtic
Multimèdia: L’impacte de la crisi climàtica en les sèries
Anàlisi de Jordi Serrallonga | Ciència o ficció: ¿'Apocalypse now'?

Temes:
El més llegit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA