Turisme de pantalla

Spain Film Commission presenta el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’ davant els principals representants del turisme mundial

És el primer projecte de caràcter nacional centrat a potenciar l’anomenat turisme de pantalla, basat en l’atracció de viatgers a aquelles destinacions que acullen rodatges cinematogràfics de tot tipus

Spain Film Commission presenta el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’ davant els principals representants del turisme mundial

En el marc de la 25a reunió de l’Assemblea General de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), que ha tingut lloc a Samarcanda (Uzbekistan), Spain Film Commission ha presentat el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’. Es tracta d’una iniciativa pionera per descobrir Espanya amb una altra mirada a partir del cine, les sèries i altres produccions. La iniciativa aborda el repte d’impulsar aquest segment turístic, basat en l’atractiu que generen les produccions rodades al nostre país i unint dues indústries d’èxit, com són el sector turístic i l’audiovisual.

‘Spain Screen Grand Tour’ és exponent de l’anomenat «turisme de pantalla», una nova i creixent modalitat de turisme que es val del vincle emocional que creen les ficcions visuals amb les persones que les veuen, i que desperten un interès especial pels llocs on s’han rodat. Així, l’espectador explora els llocs i localitzacions de les seves produccions favorites, alhora que se submergeix en la cultura i la riquesa del destí, fins i tot abans de visitar-lo.

El projecte neix amb l’objectiu d’oferir als viatgers aficionats al camp audiovisual rutes específiques per conèixer els llocs de rodatge a Espanya. El perfil del viatger es correspon amb el de persones vinculades emocionalment amb els llocs que visita, que utilitza les xarxes, que està sensibilitzat amb la sostenibilitat mediambiental i que és, en definitiva, un millor ambaixador dels llocs on viatja. Amb ‘Spain Screen Grand Tour’, Spain Film Commission busca contribuir a la difusió de la imatge del país i de la cultura espanyola utilitzant el sector audiovisual com a instrument de difusió.

Carlos Rosado, president de Spain Film Commission, que va ser l’encarregat de presentar el projecte durant l’Assemblea celebrada a l’Uzbekistan, va assenyalar que «per a la indústria turística aquesta iniciativa representa una aposta per un segment amb un potencial de creixement espectacular perquè és una tendència imparable a nivell internacional».

«El mateix nom del projecte parla d’un gran ‘tour’, de recórrer el nostre país coneixent cada racó a través dels rodatges que aquestes destinacions han acollit, des dels clàssics fins als més recents», va afegir.

Espanya, al capdavant als sectors turístic i audiovisual

Segons l’últim estudi de TCI Research, el 2022 un de cada deu turistes europeus va triar el seu destí sota la influència de pel·lícules i sèries. Aquestes xifres posen en relleu una finestra d’oportunitat per al sector turístic, i especialment per al segment del turisme de pantalla, en creixement exponencial gràcies també al ritme de noves produccions i al creixent consum i interès pels productes audiovisuals.

A Espanya, Spain Film Commission és l’associació sense ànim de lucre que lidera el posicionament del país com a destí de rodatges audiovisuals, i coordina els esforços d’una àmplia xarxa de ‘film commissions’ i ‘film offices’ distribuïdes per tot el territori.

Spain Film Commission és membre afiliat de l’OMT i la seva participació en aquest acte suposa una gran fita per a l’associació ja que l’Assemblea reuneix els principals representants d’organismes governamentals, representants de la indústria turística i corporacions empresarials internacionals dedicades al sector turístic procedents de 160 països. L’OMT, després d’haver seleccionat el projecte per ser presentat en aquest context, el recolzarà a partir del 2024.