Tot i que les discussions sobre on comença i acaba la rumba catalana són acalorades, a l’efecte de la candidatura de la Unesco el gènere pot lluir una perenne vitalitat, ja sigui en la seva forma més canònica o filtrada en propostes musicals mestisses. De fet, com apunta el ‘rumbòleg’ Txarly Brown, «ara la clau passa per barrejar», i allà és possible detectar senyals a l’aparador de la música comercial, sigui en la ‘Milionària’ de Rosalía o en les remenades electre-kitsch de Ladilla Russa amb la veu amiga de Lady Gipsy, que no és altra que Soraya, neta de La Selu, acompanyant de Peret en Eurovisió-74.
La rumba catalana en el camí cap a la Unesco (i 5)
Rumba catalana: recolzada al Parlament, menystinguda a les festes majors
Els rumbers denuncien que els ajuntaments els ignoren i que prefereixen apostar pels «artistes de moda». En paral·lel, el gènere es mostra influent a través de la barreja amb el pop, l’electrònica o altres sons, de Rosalía a Ladilla Russa passant per C. Tangana

Temes:
El més llegit
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia