En el Festival d’Eurovisió del 1974, Peret i els seus van actuar amb tota una orquestra dirigida per Rafael Ibarbia, però a les seves rumbes no els feia falta gaire fanfàrria per deixar empremta allà on anaven. «Home, allà l’orquestra va ser un reforç i la cançó així agafava una altra empenta, però quan actuàvem per Europa, anàvem amb la guitarra i les palmes, i res més, i això era el que agradava», explica un dels ‘palmeros’ que va trepitjar aquella nit l’escenari de Brighton, el docte Peret Reyes, que durant 38 anys va acompanyar Pere Pubill Calaf (el seu padrí) per mig món.
La rumba catalana, en el camí cap a la Unesco (3)
Quan la rumba catalana va sortir a la conquesta del món
Peret va ser el primer gran impulsor internacional del gènere, a través d’esdeveniments com el Midem, de Cannes, o el Festival d’Eurovisió, i va traçar un camí transitat per diverses generacions de rumbers, de Los Amaya a Los Manolos, i d’allà als francesos (d’arrels catalanes) Gipsy Kings, que resulten ser els ambaixadors globals més incontestables
L’edat d’or de la rumba catalana, de l’A a la Z
La candidatura de la rumba catalana a la Unesco, en perill després de topar amb el Ministeri de Cultura
Temes:
El més llegit
- Estat Islàmic reivindica l’atemptat en què van morir tres catalans
- Esclavitzada per la família i sense ningú que l’escoltés
- Emil Ferris: "Morir pot ser una experiència bonica"
- Les jugadores del Barça es posen elles mateixes les medalles
- L’helicòpter del president iranià s’estavella en una zona muntanyosa