La cita musical al Fòrum

St. Vincent i Caroline Polachek sacsegen i embruixen la jornada final del Primavera Sound

L’excòmplice de David Byrne i l’emergent creadora art-pop van firmar convincents actuacions en la jornada final del festival, que va registrar també destacats concerts de John Cale i The War On Drugs

  • El Primavera Sound tanca l’edició de Barcelona amb 253.000 assistents abans del «repte de Madrid»

  • Depeche Mode imposa el seu ‘carpe diem’ en el Primavera Sound

  • Blur: eterna joventut, bogeria col·lectiva i coreografies cubistes al Primavera Sound

Una figura com Rosalía, que trenca les categories i és una gran atracció en si mateixa, pot desestabilitzar l’equilibri intern de qualsevol festival, però, tot i que aquest dissabte al Fòrum hi va haver abundant públic que va venir a veure-la només a ella, el camí fins a la seva actuació més que nocturna (hora poc familiar, les 2 de matinada) no va ser precisament una successió de teloners: hi va haver dives pop del calibre de St. Vincent i la rampant Caroline Polachek, figures amb pes en qualsevol cartell festivaler. A Annie Clark, St. Vincent, nadiua d’Oklahoma crescuda a Texas, la precedeixen les més distingides credencials, inclòs un àlbum mà a mà amb David Byrne que va projectar al futur el llegat de Talking Heads. Va venir amb un disc de regust deliberadament ‘retro’, ‘Daddy’s home’, si bé va saber combinar unes cançons portadores de reflexos del funk sedós dels anys 70 (‘Down’ o la peça titular, amb la seva guitarra wah-wah) i els números més celebrats d’àlbums anteriors, començant per la cadència robòtica de ‘Digital witness’, i seguint pel rugós tacte rocker de ‘Birth in reverse’.