Cremeu-ho després de llegir-ho

¿Per què matar el pare quan pots recordar-lo?, per Laura Fernández

  • Clarence Day va edificar la seva obra mestra, la divertidíssima ‘Vivir con papá’, a partir d’un grapat de desopilatius records familiars, que evidencia, com en el cas de la també humorística ‘La caja negra’, d’Alek Popov, de quina manera la figura del pare no cal que es destrueixi, es pot rehabitar.

SARA MARTÍNEZ

No fa gaire, Gustavo Viselner, un fascinant pintor en píxels, va compartir quatre dels seus quadros. És una cosa que fa sempre, però en concret, aquests quatre quadros –actualment continuen fixats al seu compte de Twitter– estaven dedicats a escenes viscudes amb el seu pare. Els quadros de Viselner –artista nascut a Buenos Aires i establert a Tel Aviv– no són exactament quadros. Es mouen. Són una sorprenent barreja entre vinyeta i fotograma. No utilitza pinzells per fer-los, perquè no són quadros pintats. Són quadros pixelats. Que no sempre es mouen –Viselner és un mestre de la reconstrucció d’escenes mítiques de la televisió i el cine– però que, de vegades, com en el cas d’aquests records amb el seu pare, ho fan. I el resultat afegeix una nova capa al concepte pintura.

Temes:

Llibres