La caixa de ressonància

Els músics a qui els agraden els altres músics

El mite del creador aïllat i autosuficient ha entrat en crisi amb l’entrada en escena de les escoles superiors de música i l’auge del sentiment de comunitat, factors que fomenten el coneixement mutu entre els creadors i que propicien una sigil·losa revolució en l’escena catalana

  • ¿S’ha retirat Mike Oldfield?

  • ‘Popular 1’: el fetitxe compleix 50 anys

Gemma Mart

Entro a Luz de Gas per anar a veure actuar un grup de joves entusiastes anomenat Self Destruction, que toca (molt bé) una mena de jazz-funk lliurepensant i el teclista del qual, Eloi Compte, és fill d’uns amics, i topo amb Lluís Cabrera, l’històric factòtum del Taller de Músics. El veig en aquest estat tan natural en ell, barreja d’excitació i enuig simpàtic. «¡Aquests nois són millors que la banda de Springsteen, cal fer-los cas!», rondina, i afegeix un elogi de les noves generacions de músics, que es recolzen mútuament i «van als concerts dels altres músics».