La Fura dels Baus va encomanar al compositor japonès Ryuichi Sakamoto (Tòquio, 1952-2023) la música del número central de la cerimònia inaugural, l’imponent viatge de Jàson i els argonautes fins a les columnes d’Hèrcules a través del mar Mediterrani. Àlex Ollé i Carlus Padrissa sabien bé el que feien: a principis dels 90, Sakamoto era un músic d’enorme popularitat internacional, segurament menys per la seva condició de fundador de la seminal banda techno-pop nipona Yellow Magic Orchestra (YMO) que per la seva fructífera feina per a les bandes sonores de pel·lícules d’Oshima, Almodóvar i Bertolucci, amb qui, precisament, havia guanyat l’Oscar per ‘L’últim emperador’ el 1988. Les seves cinemàtiques composicions, nodrides de jazz, electrònica, experimentació i tradició japonesa, aportaven a l’espectacle de la Fura la dosi ideal de sumptuositat, potència emocional i delicadesa que la solemne ocasió requeria.
Òbit
Ryuichi Sakamoto: un viatge sonor des del Japó al Mediterrani
El compositor va posar música al gran moment de la Fura dels Baus en la cerimònia d’obertura

Temes: