El Liceu ja no és el que era: a favor i en contra d’una posada al dia radical

Després d’estrenar una òpera feta amb els veïns del Raval, acollir la polèmica ‘Tosca’, els muntatges de Plensa i Abramovic i una peça sobre la intersexualitat, diverses veus opinen sobre la carrera que la veterana institució ha emprès cap a la modernitat, que la majoria veu amb bons ulls

JORDI COTRINA

El gir del Liceu amb més propostes arriscades i atrevides de l’habitual ha conquerit la majoria de seguidors del Gran Teatre. L’aposta per la compositora Raquel García-Tomás, que ha triomfat amb ‘Alexina B.’, una òpera sobre una persona hermafrodita, així com la performàtica proposta ‘7 deaths of Maria Callas’ de Maria Abramovic i la hipnòtica versió de ‘Macbeth’ portada a terme per l’escultor Jaume Plensa han fet parlar molt. També han obert el coliseu a un altre tipus de públic. Algunes propostes han agradat més que d’altres, però, en general, la majoria d’aficionats consultats per El Periódico n’aplaudeixen l’audàcia.

Temes:

Barcelona Liceu