«It’s a shame that we die», xiuxiueja sobre pianos i violins Lana Del Rey a ‘Fingertips’, un dels talls del seu nou i novè àlbum d’estudi, publicat avui: ‘Did you know that there’s a tunnel under ocean blvd'. I és impossible no pensar immediatament en la cançó que la va catapultar a la fama, aquest ‘cause you and I / we were born to die’ del qual va emergir com a envoltada en un núvol de fum de color sípia, glamurosa i decadent, terrenal i etèria alhora. En l’era de nois amb pantalons de tub i guitarres, ningú va entendre res. Se la va acusar de no ser autèntica (¿per què ningú es pregunta sobre l’autenticitat de Nick Cave o Julian Casablancas?), de romantitzar les relacions abusives, de glorificar el somni americà, de presentar una tristesa passada per filtre Valencia.
Lana Del Rey: noies tristes, noies trasbalsades, noies extremadament ‘online’
Convertida al seu dia en icona de les noies tristes, publica avui nou àlbum: un disc magnífic, en què s’obren camí la llum i l’esperança. Lana ja no està trista, ¿i nosaltres? Analitzem com es construeix la identitat femenina a internet a cop de referents culturals i ‘trends’ de TikTok.

Temes:
El més llegit
- Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista