El director austríac Ulrich Seidl, que fa anys que rivalitzant amb el seu compatriota Michael Haneke a veure qui dels dos és l’autor més pertorbador del cine contemporani, és propens a organitzar nuclis autònoms de la seva filmografia partint de dues o tres pel·lícules. Ho va fer a ‘Amor’, ‘Fe’ i ‘Esperanza’, els tres films que entre 2012 i 2013 van configurar la seva trilogia ‘Paraíso’, amb el turisme sexual, el fanatisme religiós i l’obsessió pel cos com a eixos centrals. ‘En el sótano’ (2014) i ‘Safari’ (2016) són dos documentals complementaris centrats en el que passa als soterranis de les cases austríaques i en la mentalitat dels austríacs que disfruten amb la caça. La seva última proposta adquireix la forma d’un díptic, ‘Rimini’ i ‘Sparta’. Polèmiques sobre la segona a part, tornen a mostrar l’esperit torbador, ferotge, demolidor i iconoclàstic d’un cineasta que no té miraments. O ho prens o ho deixes.
Cine
El pertorbador Ulrich Seidl i les sexualitats tòxiques i malsanes
Aquest divendres arriben a les sales ‘Rimini’ i ‘Sparta’, dues mostres del cineasta austríac Ulrich Seidl, la segona precedida de polèmica pel seu tema, la pedofília, i el seu rodatge

El més llegit
- «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi