Polèmica tendència

El negoci dels tiquets ‘premium’ i els fans: «Si compres una entrada VIP és que no ets VIP»

  • El fenomen de la multiplicació de l’oferta de ‘packs’ i entrades exclusius en els macroconcerts a preus disparats genera disgust entre alguns seguidors mentre que d’altres l’aprofiten per viure «la cúspide del gaudi» del seu artista favorit.

  • Inflació, cultura ‘vip’ i preus dinàmics disparen el preu de les entrades dels grans concerts

DIVINA MADONNA

No fa tants anys, a la cua d’entrada a un concert de Bruce Springsteen al Camp Nou, els primers, més pobres o més rics però segur que acèrrims fans del Boss, entraven a l’estadi i els donaven un braçalet per poder entrar i sortir d’una zona reservada –que de fet existia per a temes de seguretat, aglomeracions...– situada a davant de l’escenari. Gratis, vaja, amb el preu d’una entrada de pista. Una manera de premiar el que es considerava seguidor superfidel de l’artista, com si invertir un o dos o, fins i tot, tres, quatre dies del seu temps esperant bevent llaunes de cervesa i menjant fuet a mossegades fos el sinònim més autèntic de fidelitat. Però això és passat.