Per explicar la presència d’instruments com el violoncel i el violí en la seva música –una presència que algú podria qualificar d’exòtica, o estranya–, la cubana Liuba María Hevia li va explicar a Diego Manrique, cap al 1997, el següent: «És una aposta per renovar la ‘guajira’ pagesa des d’una òptica de trobadora. Per això, junt amb el tres, la guitarra o la clau, també sonen el violí o el violoncel». Dos elements cal remarcar d’aquesta frase. Primer la data, 1997, que diu que Liuba María fa anys, molts anys fent que fa música. La segona, aquesta aposta musical, aquesta fusió entre les cordes clàssiques i els instruments folklòrics cubans, una de les marques d’identitat d’aquesta cantant i compositora tan coneguda pel públic hispanoamericà. L’autora d’‘El abuelo’ es troba de gira per Espanya i Portugal i aquest dijous es presentarà a la Sala Luz de Gas (21 hores) en el marc del Festival Barnasants.
Concert a Luz de Gas
Liuba María Hevia, la veu femenina de la Nueva Trova cubana
L’artista es retroba aquest dijous amb el seu públic al Festival Barnasants amb un variat repertori que inclou sons, boleros, balades, havaneres i més

El més llegit
- La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- L’alta rotació de docents sacseja els centres vulnerables
- Les mesures per evitar una altra avaria apugen 5,5 euros el rebut de la llum