Crítica de música

Emily D’Angelo enamora a l’Auditori

  • La mezzo canadenca va debutar en la temporada de cambra amb un innovador programa amb accent femení

Emily D’Angelo enamora a l’Auditori

La mezzosoprano Emily D’Angelo va embruixar el públic barceloní. Ho va fer amb la seva veu seductora, de tècnica tan natural com impol·luta, amb una presència escènica captivadorament moderna –impressionant, entranyable i misteriosa alhora, amb un vestit entre clàssic i punk– i un programa sorprenent i innovador. Es comprèn per què està desenvolupant una carrera meteòrica, amb aclamades estrenes i triomfs incontestables en concursos com l’Operalia de Plácido Domingo, en el qual va guanyar el primer premi, el de Zarzuela, el Birgit Nilsson i el del públic. Després de debutar a Espanya a Oviedo i Peralada, dimarts es va presentar a l’Auditori barceloní dins de la temporada de cambra per donar a conèixer el seu primer disc, ‘Enargeia’, que inclou obres que van des dels segles XII al XXI de Hildegard von Bingen, Hildur Guðnadóttir, Missy Mazzoli i Sarah Kirkland Snider, quatre compositores que en aquesta vetllada també van ser presents, incloent amb el programa un arc temporal similar.